PREV | NEXT

OLDER
G-BOOK
PROFILE
LINKS
HOST

one and only?!
2004-03-26 | 11:41 p.m.

"- Jeg tror egentlig, sangen handler om, at det ikke er det ydre, der er vigtigt, men det indre. Og hvordan man s� f�r vist, hvad der er indeni, uden at det ydre sp�nder ben for det. Den er langt mere bitter, end den er s�d. Og i virkeligheden er den bedste linje i sangen: a pretty face can take you places, you don't wanna go. Den siger det hele, s� er resten af ordene i sangen bare pynt. Hvis man skal v�re lidt h�rd. He he! Den er i hvert fald ikke ment som en k�rlighedserkl�ring til den eneste ene." (citat; tim christensen. ekstra bladet s�ndag d. 21. marts 2004 "jeg er den bedste")

interviewet gav mig stof til eftertanke og bedre forst�else af sangen. sangen jeg snakker om er "right next to the right one". jeg har g�et og t�nkt over det helt ugen og kom s� endelig frem til noget i g�r.

hele danmark har i det sidste 1� �r g�et rundt og troet p� at sangen her er en k�rlighedserkl�ring men men men...ordet k�rlighed indg�r jo slet ikke i den, det g�r ordet derimod i teiturs �one and only�, hvilket er DEN sang der fik mig til at indse hvor lidt en k�rlighedserkl�ring �right next to the right one� er. Det skete i g�r, da jeg var til koncert nede p� godset med teitur. Han fortalte at folk havde skrevet til ham og spurgt om han ville komme og spille den sang til deres bryllup, just ligesom folk har gjort til tim christensen ang�ende �right next to the right one�. s� da teitur sad der ved med sin guitar og sang sin k�rlighedserkl�ring, gik det op for mig at ordet k�rlighed jo slet ikke indg�r i �right next to the right one�. dermed ikke sagt at det er en n�dvendighed at ordet k�rlighed absolut skal indg� i en k�rlighedserkl�ring, men lige i �right next to the right one� sammenh�ngen, gir det netop mening at ordet ikke er med og at den dermed fort�ller en helt anden vinkel end som s�.

n�er tr�t og m� indhente s�vn fra de sidste 2 n�tters fors�mte. var i kbh onsdag (hvilket vil sige ingen nattes�vn) og endte p� pit stop i g�r efter koncerten�