PREV | NEXT

OLDER
G-BOOK
PROFILE
LINKS
HOST

klokken sl�r halv, hjertet sl�r tolv
2007-07-22 | 8:43 p.m.

today, exactly one year ago i ended up kissing this boy who i eventually fell in love with, which turned out to be a bad idea. but that's a long and boring story. this song (sorry it's in danish) describes the fateful night pretty well and some of the lines couldn't be more perfect. it sometimes hurts listening to it:

vi str�r` fodspor med l�s h�nd
i oplyst �rkensand
flaskehalsen peger p� m� og f�
og bag dig st�r natten i lys lue
i en �rkenby
fyrv�rkeri bag sandslottes spir
jeg er som altid ved mine fulde fire

tre trin til stjernerne
ethundredesytten ned, talt med omhu
og ensomhed sidder i nakkeskindet
som et slangebid

musikken stormer, natten raser
byen v�lter, tiden snubler
klokken gaber, fornuften vakler
jorden sk�lver, men du str�ler

der er ild i himlen, det er tydeligt at
sk�bnen st�r p� t�er denne nat
hun smiler r�dt, s� smukt majet ud
hun ligner �n p� kanten af et sammenbrud
lad �rkenvinden bl�se os fra sans og samling
horisonten l�ber fra mig - og vi fra sans og samling

i byen s�tter vi natten p� skr�
de smukke unge menneskers tag-fat
musikken skulle v�re levende
men jeg h�rte dem sl� Lennon ihjel tre gange den nat

og du slog om dig med udr�bstegn
men dine ord faldt som fl�jlsst�vregn
et punktum st�r alene
jeg kan ikke l�ngere huske hvad jeg pr�ver at mene

en l�gn der skar i et �bent ansigt
smilet der d�de f�r det n�ede l�berne
og knytn�ven der ramte l�nge f�r den n�ede k�berne

klokken sl�r halv, hjertet sl�r tolv
fald himmel, fald
ved daggry kryber vi fra slagmarken
og skimter for�r i dj�vlens forg�rd
blanke �jne stiller synet p� klem
en fe og et f� vender blikket hjem
vi ventede s� l�nge p� alt det der ikke skete, i sidste akt, sidste part
og det er pr�cis alt det der aldrig skete jeg husker s� klart

- j.b.v.

so it suited my mood well taking a long walk in the rain earlier today, trying to make the time go faster. i ended up at this cemetry just walking around looking at the graves. it may sound weird, but it felt good.